Kłopoty z koncentracją

W biurze, w którym pracuję, jest dość głośno, bo wiele spraw załatwia się przez telefon. Dotychczas nie miałam z tym większych problemów, ale ostatnio te rozmowy bardzo mi przeszkadzają, nie mogę się skupić. Ciągle muszę zostawać po godzinach, bo nie nadążam z pracą. Jak sobie z tym poradzić? Wioletta (50) z Poznania

Olga Markowska: Pani Wioletto, koncentracja uwagi jest ściśle związana z kondycją naszego organizmu. Niedosypianie, stres, niedotlenienie, a nawet nieprawidłowa dieta niekorzystnie wpływają na skupianie się. Radzę więc zadbać o odpowiednią ilość snu (7-8 godzin na dobę). Na stresy i zmęczenie pomogą codzienne spacery, przejażdżki rowerem czy choćby gimnastyka.

Reklama

A w diecie nie powinno zabraknąć witamin i mikroelementów. Proszę codziennie jeść owoce i warzywa. Istotna jest także organizacja pracy. Nadmierna ilość bodźców powoduje trudności w skupieniu uwagi. Dlatego należy zadbać o porządek na biurku. Proponuję też przygotowywanie sobie planu pracy. Trudniejsze zadania radzę wykonywać jako pierwsze, gdy nie jest Pani jeszcze zmęczona. Warto także zwrócić uwagę na oświetlenie i temperaturę powietrza. Jeżeli w pomieszczeniu jest mało światła i panuje wysoka temperatura, może pojawić się senność.

Z kolei zbyt ostre światło i chłód powodują rozdrażnienie. Aby odciąć się od gwaru panującego w biurze, może Pani słuchać przez słuchawki wyciszającej muzyki. Nie powinna ona być jednak zbyt głośna, aby nie przeszkadzała Pani w pracy.

Artykuł pochodzi z kategorii: Psychologia

Więcej na temat:

Zobacz również

  • Upływ czasu jest często dużym problemem, szczególnie dla kobiet. Może nawet powodować niebezpieczną dla zdrowia fizycznego i psychicznego gonitwę do urodowej doskonałości. U pań dochodzą do tego... więcej