Jak oswoić powakacyjny stres?

Wrzesień to trudny czas dla naszych nerwów. Urlopowe nastroje daleko za nami. Finanse, praca, rodzina znów mocniej zaprzątają naszą uwagę i stresują.

Reklama

Zapytaliśmy psychologa, jak sobie z tym wszystkim poradzić. Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog motywacji: Jedna ze skutecznych metod polega na mówieniu. Zwierzajmy się, opowiadajmy o swoim problemie, stresującej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Dzięki temu że nie będziemy skrywać naszych emocji, staniemy się ich bardziej świadomi i lepiej sobie z nimi poradzimy.

Możemy zwierzać się przyjaciółce, mamie, partnerowi, a nawet mniej nam bliskiej osobie. Człowiek z zewnątrz inaczej widzi nasz problem. Czasem znajdzie rozwiązanie, na które my nie wpadłybyśmy. Ważne jest jednak to, aby po przegadaniu problemu, temat zamknąć i do niego nie wracać.

To ważne, bo zbyt częste mówienie o trudnej sytuacji wzmocni stres i negatywne uczucia. Polecam też ruch, masaż, ćwiczenia oddechowe czy choćby relaksacyjną kąpiel. Obniżenie napięcia w ciele obniży napięcie w naszej duszy.

Ewa Jarczewska-Gerc psycholog motywacji

Artykuł pochodzi z kategorii: Psychologia

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również

  • Już w przedszkolu wkraczamy na arenę walki o władzę. Wszędzie spotykamy potencjalnych sojuszników, osoby neutralne i wrogów. Aby w tej grze przeforsować własne interesy, musimy nauczyć się reguł... więcej