Gry i zabawy

  • Zagraj z wnukiem w memo

    Ta gra znakomicie ćwiczy pamięć. Potrzebne będą: kartka papieru, flamaster i plastikowe nakrętki do butelek. Czytaj więcej

  • Gumki do splatania bransoletek

    Kolorowe bransoletki noszą nie tylko dziewczynki, ale też chłopcy (choć oni wolą militarne np. zielone i czarne barwy)! Zabawa polega na splataniu gumek we wzory. Zasada jest identyczna jak przy szydełkowaniu, a dzieci rozwijają przy tym zdolności manualne. Najprostszy zestaw kupisz nawet w kiosku za ok. 20 zł. By znaleźć strony z wzorami i filmiki instruktażowe, wystarczy wpisać w internetową wyszukiwarkę hasło „bransoletki z gumek”. To świetny pomysł na zimowe popołudnie z wnukami. Czytaj więcej

  • Trzy figury - gra, która ćwiczy umysł

    Na pewno znasz zabawę w Kółko i Krzyżyk. Ale my proponujemy nieco trudniejszą wersję. Ta gra poprawia spostrzegawczość, refleks i zdolność przewidywania. A przy okazji to świetny pomysł na popołudnie z wnukami! Można grać w dwie lub trzy osoby. Ponieważ gra wciąga, warto przygotować wszystkie elementy tak, by można było wykorzystywać je wielokrotnie. ■ Zrób 9 figur: po 3 kółka, trójkąty i kwadraty: ulep je z modeliny, wytnij z tektury lub np. z pustego opakowania po k Czytaj więcej

  • Pomysły na udany czas wolny z dzieckiem

    W codziennym pośpiechu trudno wygospodarować chwile tylko dla dziecka. Gdy w końcu nadejdą, warto spędzić je tak, by poczuło, że jest dla nas ważne, kochane, a jednocześnie mogło rozwinąć swoje zainteresowania i czegoś nowego się nauczyć. Czytaj więcej

  • Prędzej świnie zaczną latać!

    Wieprz jest dziki, wieprz jest zły, wieprz ma dla was drugiego Shadow Warriora. Flying Wild Hog jest z nami już od siedmiu lat, a wciąż niewiele o nim wiadomo. Na tle innych developerów warszawiaków wyróżnia spora swoboda (no, i ogromna liczba zaszytych w grę penisów). Luz, który czasem procentuje, a czasem... no cóż... Czytaj więcej

  • Koniec konsol...jakie znaliśmy

    Obecna generacja PlayStation sprzedaje się najszybciej w historii(*), ale to, że toczoną od dekad międzyplatformową wojnę zaczynają wygrywać pecety, potwierdził już nawet Andrew House, szef Sony Interactive Entertainment, tłumacząc, po co powstało PS4 Pro. Lepiej późno niż wcale! Czytaj więcej

  • Życie i śmierć w Dunwall

    Minęły właśnie cztery lata od premiery Dishonored, które nie przestaje zaskakiwać jakością, innowacyjnością i wagą dla całej branży. Zanim pojedziemy z Emily i Corvo do Karnaki, wróćmy do Dunwall i zobaczmy, czy nas przypadkiem coś po drodze nie ominęło. Czytaj więcej

  • Beznadziejne znajdźki

    Lizanie ścian, backtracking, błądzenie po mapie, powtarzalność, nuda. Brzmi jak lista minusów, które zaniżają ocenę, ale tak w rzeczywistości wygląda niemal każda współczesna gra, jeżeli chcielibyśmy ukończyć ją w całości. Przez te cholerne znajdźki. Czytaj więcej

  • Gears of War 4 - akcja

    Na Gears of War 4, jak każdy szanujący się Xbot, czekałem w zasadzie od chwili ujawnienia XBO. Microsoft nie spieszył się jednak z nową odsłoną tej lokomotywy Xboksów, przesypiając premiery nie tylko One, ale także One S. I zdaje się, że w końcu rozumiem czemu. Odwiesza lancera na kołku: gem Czytaj więcej

  • Fifa 17 - sportowa

    Czując na plecach oddech coraz lepszego PES-a, FIFA ucieka w nowy silnik – Frostbite. Kilka lat temu przesiadka na potężniejszą technologię całkowicie odmieniła grę i brutalnie przetasowała układ sił między seriami Konami i EA. Tym razem nie pociągnęła za sobą rewolucji – tej doczekaliśmy się jednak, tyle że skromniejszej i w zupełnie innym aspekcie. Drogą do sławy podążył: CormaC Czytaj więcej