Co powinno się znaleźć w diecie dziecka

Warzywo zastąpi czipsa

✣ W czipsach jest wszystko, co powoduje otyłość i prowadzi do chorób (m.in.: cukrzycy, nadciśnienia, miażdżycy): węglowodany proste, spora ilość tłuszczu oraz nadmiar soli.

✣ Surowe warzywa są nie tylko pełne witamin i minerałów. Zmniejszają też ilość zjadanego pokarmu. By je dobrze pogryźć, trzeba się napracować, jedzenie trwa więc dłużej, a uczucie sytości pojawia się po spożyciu mniejszej niż w przypadku innych produktów liczby kalorii.

Reklama

Owoc zamiast batonika

✣ Słodka przekąska taka jak czekoladowy batonik prowadzi do nadwagi, bo zawiera przede wszystkim rafinowany cukier oraz niezdrowe tłuszcze utwardzane.

✣ W owocach znajdziemy sporo wartościowych składników: witamin i minerałów potrzebnych do prawidłowego rozwoju młodego organizmu, a także błonnika, który reguluje pracę jelit.

Graham – tak, bułka – nie

✣ Białe pieczywo zrobione jest z mąki, pozbawionej najcenniejszych składników. Trudno w to uwierzyć, ale na bułkę nasz organizm reaguje tak, jak na batonik.

✣ Wypieki z razowej mąki są zdrowsze. Udowodniono, że ich regularne jedzenie zapobiega nadwadze, a także chorobom takim jak cukrzyca i miażdżyca.

Sok lepszy niż napój

✣ W szklance oranżady albo coli jest przynajmniej 10 łyżeczek cukru. Niewiele lepsze są kupowane w sklepach nektary i napoje owocowe. Szklanka może zawierać nawet 6 łyżeczek cukru.

✣ Soki jarzynowe nie zawierają tak dużo kalorii jak napoje gazowane i nektary. Są także mniej tuczące niż naturalne soki owocowe (bogate w naturalny cukier, czyli fruktozę, która choć zdrowsza od cukru rafinowanego, w nadmiarze może prowadzić do nadwagi).

Artykuł pochodzi z kategorii: Dzieci

Olivia
Więcej na temat:

Zobacz również