Co powinien jeść uczeń

Pożywne śniadanie to podstawa. Od niego zależy, jak przebiegnie dzień oraz czy dziecko będzie miało siłę i chęć do nauki. Nie bez znaczenia są też pozostałe posiłki w szkole.

Reklama

Przed wyjściem z domu dziecko musi dostać konkretne kaloryczne oraz pełnowartościowe danie. Nie można ograniczać się do podania mleka z czekoladowymi płatkami. Z uwagi na ich wysoki indeks glikemiczny nie są najlepszym rozwiązaniem. Poza tym zawarty w nich cukier nie jest obojętny dla dziecięcych zębów.

Znacznie lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie mleka lub naturalnego gęstego jogurtu z musli, z orzechami i suszonymi lub świeżymi owocami.

Doskonała jest także owsianka, jajecznica, a także kanapki z pełnoziarnistego pieczywa. Warto pamiętać o zasadzie dodawania do każdego posiłku warzyw bądź owoców, a także unikaniu podawania białego pieczywa oraz przetworzonych, słodkich dań.

Bez względu na to, czy uczeń korzysta ze szkolnych obiadów, powinien dostawać drugie śniadanie. Zapa kuj dziecku do plecaka kanapki, np. z serem żółtym, wędliną, jajkiem na twardo albo owocową sałatkę.

Do picia najlepsza jest niegazowana woda mineralna. Możesz dodać do niej odrobinę miodu oraz świeży sok wyciśnięty z cytryny lub pomarańczy.

JD

Przepisy na poranne dania

✔ Omlet z jogurtem: utrzyj 2 jajka z mąką orkiszową i mlekiem. Usmaż omlet na oliwie. Posmaruj go jogurtem i rozłóż pokrojone banany.

✔ Jajecznica: usmaż dwa jajka na maśle i dosyp posiekany szczypiorek. Podawaj z kromką pełnoziarnistego pieczywa z plastrem polędwicy i pomidorem.

✔ Owsianka: zagotuj szklankę mleka. Wsyp 3 łyżki płatków owsianych i ugotuj. Posyp np. borówkami i malinami.

✔ Grzanki: połówkę grahamki posmaruj pesto, połóż plastry mozzarelli oraz pomidora i zapiecz. Gotową grzankę udekoruj świeżą bazylią.

✔ Kanapki z serkiem: kromkę chleba razowego posmaruj serem białym rozgniecionym z jogurtem.

Co spakować do szkoły?

✔ Kanapka nr 1: z przekrojonej na pół bułki pełnoziarnistej wydrąż środek (dzięki temu nałożysz więcej warzyw). Posmaruj ją cienko naturalnym masłem i połóż plaster szynki. Na wierzchu rozłóż kawałki pomidora i natkę pietruszki.

✔ Sałatka z ananasem: ugotuj pół torebki ryżu razowego. Do ostudzonego dodaj pokrojone na kawałki 2 grube plastry świeżego ananasa, 3 łyżki kukurydzy i kilka suszonych śliwek.

✔ Naleśniki z serem: usmaż 2 cienkie naleśniki z mąki gryczanej lub razowej. Posmaruj je twarogiem, posyp np. borówkami i płatkami migdałowymi.

✔ Sałatka owocowa: pokrój w kostkę brzoskwinię, banana i jabłko. Zalej składniki jogurtem naturalnym i posyp łyżką musli z cynamonem.

✔ Kanapka nr 2: dwie kromki pełnoziarnistego chleba razowego polej olejem lnianym. Ułóż na nim pokrojone w plastry jajko ugotowane na twardo, ogórek oraz liście sałaty.

Artykuł pochodzi z kategorii: Dzieci

Telemax

Zobacz również

  • Lubisie to pyszne ciasteczka, przygotowane ze składników takich jak mąka, jajka i mleko. Nie zawierają sztucznych barwników i substancji konserwujących. Mają pyszne nadzienie i zabawne misiowe... więcej